برخی از اخبار مرتبط با رونمایی از اولین ژنوم مرجع ایرانیان

تشخیص زودهنگام و درمان موثرتر بیماری‌ها با استفاده از «ژمیران»

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم از رونمایی اولین نسخه ی ژنوم مرجع ایرانیان (ژمیران) طی هفته آینده خبر داد و گفت: تشخیص زود هنگام، اقدامات پیشگیرانه، استفاده در طراحی دارو، پیش آگهی پاسخ به درمان به ویژه ایجاد و گسترش پزشکی شخصی در ایران از دستاوردهای قابل پیش بینی این فعالیت است.  اطلاعات بیشتر

سایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی : رونمایی از اولین ژنوم مرجع ایرانیان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریدون عزیزی رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم در مراسم رونمایی از اولین نسخه ژنوم مرجع ایرانیان (ژمیران) که امروز برگزار شد.

Mohammad Reza Gerami

شبکه خبر : رونمایی از نخستین نسخه ی ژنوم مرجع ایرانیان

mr.gerami@gmail.comعصر پرس: به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، دکتر فریدون عزیزی رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم در رونمایی از نخستین نسخه ژنوم مرجع ایرانیان (ژمیران) افزود: در چند دهه اخیر، بشر همواره در پی آشکار سازی ارتباط و یا دخالت تغییرات در توالی‌های کد کننده ژن‌های فرد در ابتلا به یک بیماری بوده و برای این منظور دست به تعیین تغییرات ژنتیکی فرد مورد بررسی در ارتباط با بیماری زده است.

محمد رضا گرامی

سلامت آنلاین : رونمایی از اولین ژنوم مرجع ایرانیان با عنوان «ژمیران»

 

خبرگزاری فارس: رونمایی از اولین ژنوم مرجع ایرانیان/ تشخیص زودهنگام و درمان مؤثرتر بیماری‌ها با استفاده از «ژمیران»

خبرگزاری سلامت: ژنوم مرجع ایرانیان به نام ‌«ژمیران» صبح امروز در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.

پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم :

مطالعات کوهورت آینده نگر بدلیل غنای اطلاعات فنوتیپی جمعیت مورد مطالعه در طول زمان، بستر مناسبی جهت مطالعات ژنتیکی بوده، دو فاکتور تعدد قومیت ها و نرخ بالای ازدواج فامیلی منجر به گمانه زنی‌هایی برای تفاوت هویتی ساختار ژنومی در ایران در مقایسه با دیگر جوامع شده است.

لذا در راستای مطالعه ای طولی و بیست ساله، مفتخر است در حضور دانشمندان و فرهیختگان، گزارش رونمایی از اولین ژنوم مرجع ایرانی را ارائه نماید.